Boetes kwijtgescholden
24-Apr-2026 11:47
Leestijd 1 minuut
Fotograaf: Google Maps - Bron: Google Maps
De Van Berckelstraat is vanaf de rotonde bij de Zuid-Willemsvaart alleen toegankelijk voor fietsers en bussen. De gemeente heeft gemerkt dat de de laatste tijd veel automobilisten zich niet hielden aan het inrijverbod. Uit onderzoek blijkt dat de bebording onduidelijk is en boetes onterecht kunnen zijn. Daarom is het toezicht per direct gestopt en worden een aantal boetes kwijtgescholden.
De controle op het inrijverbod gebeurt met camera's waarbij een geen menselijke inzet nodig is.
Rondom de Zuid-Willemsvaart vinden diverse werkzaamheden plaats en bij controle ter plekke bleek dat de bebording niet voor 100% duidelijkheid is. De laatste keer dat er gecontroleerd is ter plekke was 3 februari, toen was wel alles in orde. Voor de zekerheid heeft gemeente besloten alle boetes van de overtreding van het inrijverbod vanaf die datum in te trekken. Hiertoe is een verzoek ingediend bij het Centraal Justitieel Incasso Bureau.
De gemeente wil nu eerst dat de situatie ter plekke zodanig is dat het juridisch correct is. Als het Openbaar Ministerie hiermee akkoord is, zal de handhaving worden hervat. De verwachting is dat in mei zo zal zijn. Het inrijverbod blijft echter wel van kracht.
Auteur: Alfred Heeroma
446 keer werd dit bericht gelezen

